Kalau saya Berjaga..Sila La Klik Saya..=)

Followers

Hari Ini Hari Lahir Ayah Saya

Hari ni genap la umur ayah saya yang ke 63 tahun..fuh..byk jugak umur ayah aku nie..dh 63 dh..so this entry i dedicated to my lovely father..

Saya dh mengenali ayah saya selama 23 tahun..selama 23 tahun nie..ayah mmg seorang yang kuat keje, baik wpun garang, seorg pemuzik, seorg yg cepat risau dan mcm2 lagi..

pada saya, standard la kan ayah..sure la garang. Selain garang, ayah ske bebel..saya ske nyanyi lagu membebel yg zainal abidin nyanyi tuh. Fiqhri penah nyanyi lagu tu depan2 lak..then ayah ckp "hepp aper nyanyi lagu tuh"..haha..ayah sgt kuat keje. semua org pun nk depend kt dia time dia keje dulu..dulu igt lagi..slalu ikut mak jemput ayah kat komuter kul 10 mlm. bayangkan ayah keje smpai mlm tu..tp mgkin sbb rasa tanggungjawab..dia keje ngn bersungguh-sungguh.

Ayah xske lepak2 kedai mkn ngn kawan2. Partner dia nk lepak2 juz mak n anak-anak. so xde la risau kalau ayah kuar gi lepak kedai kopi. sbb dia mesti akan ajak his partner n anak2 jer. kami slalu lepak kat kedai2 mamak, kedai2 mkn tomyam nie, tesco n latest fav. kedai ayah is MC D sbb ader aircond. Ayah pnh ckp dia dh xde saper2 melainkan mak + anak2. so mmg dia akan abeskan masa dia ngn org nie jer la kan.

ayah ni baik tau..tp sumtimes dia cepat gelabah. kalau ader benda ilang kat umah tu..dia la yg paling risau..t dia cari smbil bebel2..haha..(sorry ayah)..padahal tuan nyer brg cr brg rilek jer..ayah plak lagi risau..haha..nanti abes semua brg dia selongkar.

Tapi semenjak balik dr Mekah ayah xbrape sihat sgt. even sebelum pegi pun kaki dia dh sakit2. Ni blk Mekah sakit tu mkn kuat kot..sian tgk ayah. makin kurus dh..baju ngn suar semua dh gedoboh. jalan pun bongkok2. sbb bahu dia pun sakit.resah jer..cian tau tgk..tp xtau nk wat aper..get well soon k ayah..gi berubat..=)..

kalau nk cter semua pasal ayah mmg x muat la blog nie kan..sempena hari yang bermakna pada ayah nie, saya nk wat beberapa ucapan utk ayah:

1) get well soon. (jgn degil2 nk gi wat checkup tu..hehe)
3) moga diberikan keberkatan, kesihatan dan kegembiraan di umur yang baru nie
4) rileks2 sket..jgn risau sgt..especially psl anak2 ayah yg dh besar panjang nie..
5) thanks for everything..LOVE YOU SOOO MUCH..

im sorry sbb blm dpt nk belikan ayah aper2..harap2 kasih sayang nana cukup la yer ayah..wpun nana juz dpt blk weekend jer..tu pun kadang2 xblk..hakhakhak. kat bawah nie la ayah saya..n his other clans..

this pic taken before mak + ayah + wan berangkat ke Mekah

3 comments:

||Cik Aida|| said...

slmt hari lahir en hj amin nordin =)

Along said...

Thanks adik for menjatuh kan air2 jernih dr mata ku...

dYanah aMin said...

alamak..ader kesilapan..umur baru ayah ku adalah 64 tahun..hehe

Post a Comment

Traffic oh Traffic

Map Traffic oh Traffic